
INTEGRACJA SENSORYCZNA terapia powyżej 3 roku życia
Integracja sensoryczna to prawidłowa organizacja bodźców odbieranych przez zmysły oraz odpowiednia reakcja na nie widoczna w zachowaniu. Układ nerwowy otrzymując informacje ze wszystkich zmysłów dokonuje ich rozpoznania, segregowania i interpretacji oraz integruje je z własnymi doświadczeniami. Na tej podstawie tworzy odpowiednią do sytuacji reakcję.
Sposób integracji sensorycznej jaki przechodzi dziecko wpływa na jego zachowanie, rozwój ruchowy, psychiczny, emocjonalny i społeczny.
Dlaczego warto rozpocząć terapię integracji sensorycznej?
Zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci wpływają na:
-
niepowodzenia w nauce szkolnej
-
niską samoocenę
-
mniejszą wrażliwość lub nadwrażliwość na środowisko
-
niepoprawne relację społeczne
-
trudność w rozwoju mowy
-
zaburzenia z zakresu ruchowego
-
labilność emocjonalną
-
problemy z koncentracją
-
moczenie nocne
-
niezgrabność ruchową lub nadaktywność ruchową
Odpowiednio wcześnie wdrożona terapia SI, znacząco wpływa na komfort rozwoju i pozwala dziecku na pełny niezakłócony rozwój.