WSPOMAGANIE ROZWOJU PSYCHORUCHOWEGO NIEMOWLĄT I MAŁYCH DZIECI
Jeżeli niepokoi Was rozwój waszego dziecka. Uważacie, że może odbiegać on od poziomu rozwoju swoich rówieśników i chcielibyście zasięgnąć fachowej opinii lub wspomóc swoje dziecko w rozwoju to zajęcia rewalidacyjne są właśnie dla was i waszego malucha.
Zajęcia przeznaczone są dla dzieci między 2 a 24 miesiącem życia i oparte są na technikach terapeutycznych które wspomagają rozwój dziecka w sposób naturalny, pokazując prawidłowe wzorce ruchowe. W czasie zajęć rodzice cały czas przebywają w gabinecie wspierając niemowlę i współpracując z terapeutą.
Praca z dzieckiem ze wzmożonym napięciem mięśniowym, obniżonym napięciem mięśniowym, dzieckiem z asymetrią oraz niemowlętami wykazującymi trudne zachowania takie jak zaburzenia snu, zaburzenia jedzenia, "nieodkładalność", nadmierną płaczliwość lub nadmierny spokój, opóźnionym rozwojem mowy.
Główne problemy rozwojowe niemowląt to:
- noworodek samodzielnie trzymający głowę,
- 3 miesięczne niemowlę "obracające się" z brzucha na plecy,
- 5 miesięczne dziecko które staje przy meblach,
- 1-10 miesięczne niemowlę które leżąc na brzuchu lub pełzając lub czworakujac zaciska pięści,
- 6 miesięczne niemowlę które nie obraca się z pleców na brzuch i na odwrót płynnie w obie strony,
- 8 miesięczne niemowlę które się nie przemieszcza,
- 4 miesięczne dziecko które położone na plecach wygina się w łuk
oraz pracuje tylko jedna strona ciała,
-dziecko pełzające jak "zraniony żołnierz" (czyli nie używa jednej z kończyn)
lub pełzające jak gąsienica - obie ręce obie nogi
(podciąga się rękoma i dociąga obie nogi na raz),
- dziecko które nie lubi leżeć na brzuszku,
- dziecko które nie raczkuje,
- dziecko 10 miesięczne które siedząc ma kręgosłup zakrzywiony w łuk,
- 15 miesięczne dziecko które nie próbuje chodzić samodzielnie,
- 14 miesięczne dziecko które nie wymawia prostych słów (mama, tata, daj, nie)
Układ nerwowy niemowlęcia jest bardzo wrażliwy na wszelkie bodźce i manipulacje.
Z biegiem czasu staje się on mniej plastyczny dlatego wszelkie niedociągnięcia rozwojowe najlepiej wspomagać jeszcze w okresie niemowlęcy ponieważ zaniedbane mogą torować nieprawidłowy rozwój.