mgr Emilia Urbańska(1).jpg

Pomagamy NIEMOWLĘTOM I MALUSZKOM wykazującym wyzwania z zakresu:

  •  problemów z napięciem mięśniowym i rozwojem ruchowym

  • trudności ze ssaniem piersi/butelki lub rozszerzania diety

  • regulacji emocji (płaczliwe, trudność ze snem, nieodkładane, nadmiernie ruchliwe lub nadmiernie spokojne, ze zwiększonym lękiem separacyjnym)

  • wykazującymi wyzwania w integracji sensorycznej (trudność w pielęgnacji, ubieraniu, płaczliwość w wózku/foteliku samochodowym)

Pomagamy DZIECIOM wykazującym:

  •  opóźniony rozwój mowy

  • wady wymowy

  • trudność z regulowanie emocji (częste napady złości, bicie, kopanie, gryzienie, krzyczenie, wycofanie się, chowanie w kąt, nadmierne obrażanie)

  • z wyzwaniami sensorycznymi (nadaktywność ruchowa, niechęć do zmian, lęk przed ruchem, niezdarność, problemy szkolne i społeczne, trudność z koncentracją)

  • wady postawy

  • zaburzenia odżywiania

  •  zaburzenia ze spectrum autyzmu, z zespołem Downa, MPD i innymi.

Na pierwszej wizycie ZAWSZE pomagamy dziecku i jego rodzicom zrozumieć się nawzajem. Nie ważne z jakim problemem przychodzicie - zawsze otrzymujecie informację jakie potrzeby rozwojowe ma wasze dziecko, jak je wspierać w domowych warunkach i czy potrzebna będzie pomoc innego specjalisty.

Pierwsza wizyta u maluchów to głowie obserwacja dziecka w swobodnej zabawie oraz aktywowanie go do czynności które pozwalają nam ocenić poziom jego rozwoju. Opieramy się na elementach i własnych modyfikacjach Skali Oceny Zachowania Noworodka (NBAS), Monachijska Funkcjonalna Diagnostyce Rozwojowej, NDT-Bobath, Diagnostyce VOJTY , Obserwacji Procesów Sensorycznych,Diagnostyce Odruchów wg. MNRI® oraz elementów Diagnostyki Miofunkcjonalnej MFT oraz oddziaływań związanych z pływem Czaszkowo-Krzyżowym.

U starszych dzieci wizyta zawsze składa się z obserwacji dziecka w zabawie swobodnej, przeprowadzenia testów diagnostycznych dostosowanych do wyzwań z którymi do Nas trafiliście,  wnikliwym wywiadzie i planie działania. Korzystamy głownie z narzędzi które bazują na Metodzie Integracji Sensorycznej (Południowo Kalifornijskie Testy SI, Profil Sensoryczny Dziecka PSD, Próby Kliniczne SI, Diagnostyce wg. integracji bilateralnej) Monachijska Funkcjonalna Diagnostyce Rozwojowej, Diagnostyki wg. Neurosensomotorycznej Integracji Odruchów MNRI®, elementów Diagnostyki Miofunkcjonalnej MFT, oddziaływań związanych z pływem Czaszkowo-Krzyżowym oraz innych form diagnostycznych dostosowanych do wyzwań dziecka.

"Kwidzyn jako rodzinne miasto, zawsze jest zakorzeniony głęboko w moim sercu.

To ten moment kiedy słyszę "Kwidzyn" a w mojej głowie pojawiają się widoki rodzinnego podwórka i pierogów babci.

Kwidzyn zawsze będzie dopełnieniem MNIE. Od wielu lat wspomagałam terapeutycznie dzieciaki z Kwidzyna w domowych warunkach.
Nastał moment w którym po 11 latach WRACAM - by oddać to co wykreowało we mnie to miasto.
Kwidzyńskie dzieci wreszcie moją możliwość skorzystać z holistycznego i najnowszego spojrzenia na rozwój i terapię."

KONSULTACJA
DIAGNOSTYCZNA
NIEMOWLĄT i MALUSZKÓW
0 - 2 lata

Wizyta 90 minutowa przeznaczona dla dzieci
od 1 miesiąca życia. Podczas diagnostyki skupiamy się przede wszystkich na ocenie:

-> rozwoju ruchowego
(napięcie mięśniowe, jakość wzorców ruchowych)

-> przetwarzania sensorycznego

-> procesów samoregulacyjnych

-> siły odruchów

-> aparatu mowy w tym ocenie wędzidełka podjęzykowego i wargi górnej

DIAGNOSTYKA PROWADZONA JEST PRZEZ
mgr Emilię Urbańską

 

OBSERWACJA DIAGNOSTYCZNA

90 minutowe spotkanie podczas, którego Twoje dziecko przejdzie całościowy "przegląd techniczny". :)
Wizyta ta przeznaczona jest dla dzieci
między 2  a 10 rokiem życia. 

 Podczas diagnostyki skupiamy się przede wszystkich na ocenie:

-> procesów przetwarzania sensorycznego

-> poziomu integracji odruchów

-> procesów samoregulacyjnych (regulacji emocji)

-> aparatu mowy na poziomie
mięśniowym i odruchowym
( w tym ocenie wędzidełka podjęzykowego i wargi górnej)

-> gotowości szkolnej
(motoryka mała, przetwarzanie wzrokowe, analiza i synteza słuchowa, koncentracja)

-> rozwoju społecznego i emocjonalnego

-> postawy ciała oraz napięcia mięśniowego

DIAGNOSTYKA PROWADZONA JEST PRZEZ
mgr Emilię Urbańską

TERAPIA
 

Po przeprowadzonej diagnostyce dzieci, które wymagają regularnego wsparcia mogą rozpocząć terapię.

Każda z form jakie proponujemy dzieciom skupia sie na neurorozwoju i łączy ze sobą wiele technik terapeutycznych.

Na miejscu w Naszym Kwidzyńskich zespole mamy:

Fizjoterapeutę oraz Logopedę - które regularnie przechodzą szkolenie z zakresu terapii dziecięcej.
Co dwa tygodnie na miejscu jest również założycielka Rozwijanie, aby w sposób wsparciowy kreować proces terapeutyczny dzieci.