top of page
ROZWIJANIE PRZEZ WSPIERANIE, INTEGRACJA SENSORYCZNA Gdynia, ul.Miętowa 3/04 tel.502 830 150 emiliaurbanskarpw@gmail.com
mgr Emilia Urbańska
Założycielka Rozwijanie przez wspieranie, które uważa za swoje dziecko. Od 12 lat pracuje z dziećmi a od 3 lat zaangażowana jest w pracę psychosomatyczną i odruchową z dorosłymi. Ma ogromną zajawkę na poszerzanie swojej wiedzy z zakresu terapii i neurorozwoju. Wykształciuch 3 kierunków - kształcenie integracyjne, wczesne wspomaganie rozwoju oraz logopedia i neurologopedia. Terapeuta i diagnosta Integracji Sensorycznej oraz Integracji Bilateralnej. Jedna z nielicznych terapeutek pracujących z niemowlętami i maluchami w zakresie poprawy procesów integracji sensorycznej w tym samoregulacji. Terapeuta neurorozwojowy pracujący nad integracją przetrwałych odruchów. Ukończyła liczne szkolenia z tego zakresu w tym jedne z wiodącej na świecie metody dr Svietłany Masgutowej. Terapeuta Krzyżowo-Czaszkowy pracujący biodynamicznie. Skupiający się głownie na pracy na traumach i rozluźnieniu układu powięzionego.
Zakochana w Teorii Poliwagalnej. Jako terapeuta manualny ukierunkowuje swoją prace na poprawie płynności nerwów czaszkowych. W zakresie terapii manualnej działa również pod kątem logopedycznym wspierając procesy ortodontyczne oraz przygotowuje do zabiegów korekty wędzidełek oraz zabiegów usunięcia migdałków.
W swojej pracy z dziećmi i współdziałaniu z rodzicami/opiekunami kieruje się podejściem Jaspera Juula i porozumienia bez przemocy NVC. Podąża, nie tylko za dziećmi ale również za potrzebami całego systemu rodzinnego.
Od 6 lat prowadzi szkolenia z tematyki neurorozwojowej. Szkoli nie tylko specjalistów, ale również kadry nauczycielskie. Uczestniczy w konferencjach i wydarzeniach z tematyki rodzicielstwa i rozwoju dzieci. Prowadzi prelekcje i warsztaty. Uczula w nich na holistyczne spojrzenie na rozwój dziecka i uczy pracy, która ukierunkowuje na całościowy rozwój małęgo pacjenta.
Ukończone szkolenia: Craniosacral Therapy of Biodynamic Approach (7 stopniowe szkolenie TCK), B.Budyn-Galea; Dwustopniowe szkolenie uprawniające do diagnozowania i prowadzenia terapii SI (PSTIS nr 4798); Zaburzenia Koncentracji uwagi u dzieci w kontekście zaburzeń SI, A. Parkiewicz, M. Baj-Lieder; Depresja porodowa w praktyce psychologicznej, A.Bajus; Znaczenie diagnozy odruchowych reakcji oralnych u noworodków i niemowląt, M. Rządzka; Ocena neurorozwojowa dziecka od 0 - 6 miesiąca życia, L. Wittbrodt; Ocena neurorozwojowa dziecka od 6 do 12 miesiąca życia, L. Wittbrodt; MNRI Integracja odruchów dynamicznych i posturalnych, poziom 1 i 2 (ZW2020/IODPczl/0187); B.Lis; Terapia Widzenia w pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych (nr 7078/2021) ; Bilateral Integration: The Gateway to Achievement (PL 00879/2021), K. i M. Rychetsky; Terapia taktylna wg. metody dr Swietłany Masgutowej (ZW2015/TT/0163), E.Cieplińska; Terapia Ręki I i II moduł, A.Giczewska i W. Bartkiewicz; Zaburzenia procesów regulacji sensorycznej u małych dzieci, M.Szczeoara-Fabian; Wczesna diagnostyka małego dziecka, B. Wasicka; Uczucia w uzależnieniach, E.Guzowska; Terapia behawioralna w teorii i praktyce - III stopniowe szkolenie (nr 24/2017), B.Blok i Z.Brzeska; Terapia manualna w gabinecie logopedycznym, dr n. med. Marian Majchrzycki D.O; Terapia czaszkowo-krzyżowa - w czym może pomóc podczas terapii logopedycznej, K. Francuz-Matwiejczyk; Ankyloglosja krok po kroku. Diagnoza wędzidełek jamy ustnej, A. Rosińska; High Need Baby - jak skutecznie prowadzić terapię dziecka o wysokiej wrażliwości emocjonalnej, Sz. Cieślak; Badanie logopedyczne noworodków i niemowląt, M.Budkowska; Postawa ciała, a praca języka, K.Francuz- Matwiejczyk; Osteopatyczne podjeście do badania noworodków i niemowląt, P.Soblewski; Masaż neurologopedyczny oraz techniki odwrażliwiania sensorycznego w terapii mięśniowo-powięziowej, K.Urbaniak.
Prywatnie mama wysokowrażliwej 6 latki Wiktorii i świeżorodzia Kacpra. Zakochana w górach i trekingu również tym wysokogórskim. Buntowniczka walcząca z systemem w szczególności tym edukacyjnym i medycznym. Pochłania książki z zakresu rozwojówki. Joguje, medytuje...jest.
mgr Aleksandra Pollheimer.
Magister fizjoterapii ukończony naGdańskim Uniwersytecie Medycznym, Terapeuta
metody Kinetic Control, Terapeuta i diagnosta Integracji Sensorycznej, instruktor Masażu Shantala, Terapeuta Acces Bars, terapeuta czaszkowo-krzyżowy (w tracie certyfikacji).
W swojej pracy przede wszystkim stawia na zbudowanie dobrej relacji z małymi pacjentami. Zależy jej, żeby w gabinecie dzieci czuły się komfortowo i bezpiecznie. "Poczucie bezpieczeństwa jest terapią." - jak mawia założycielka RPW. Dopiero na tej podstawie możemy budować całą resztę, cały nasz plan terapeutyczny i nasze cele. Prywatnie mama dwójki.
Ukończyła szkolenia z zakresu:
PFI Personal Trainer, Acces Bars Class, Terapia manualna w gabinecie logopedycznym. Autonomiczny układ nerwowy, nerw błędny, ćwiczenia oddechowe i terapia manualna, Integracja strukturalna czaszki,Terapia integracji sensorycznej I stopnia - neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej, Diagnoza i terapia Zaburzeń Przetwarzania Sensorycznego (SPD) wg zintegrowanego modelu ASI plus®, Teoria poliwagalna. Regulacja autonomicznego układu nerwowego dla terapeutówpracujących z ciałem, Wrażliwe niemowlę a symptomy sensoryczne SensiBaby. Intro i Autoregulacja w obserwacjisensorycznej małego dziecka, Diagnoza i terapia SI małego dziecka, Dotyk i Więź - kurs instruktorski masażu Shantala, Rozwój i pielęgnacja niemowlęcia, szkolenie podstawowe u Agnieszki Słoniowskiej, Fizjoterapia Dziecka Ryzyka, Anatomy Trains Structure and Function, The Movement Solution, Współczesne metody diagnozowania i leczenia tkanek miękkich. Dysbalans mięśniowo-powięziowy, Kinetic Control, kręgosłup lędźwiowy, biodro. Diagnostyka, ocena i terapia funkcjonalna.Level 1, Kinetic Kontrol, kręgosłup lędźwiowy, biodro. Diagnostyka, ocena, terapia funkcjonalna.Level 2, Terapia trzewna. Wybrane zagadnienia dla fizjoterapeutów i terapeutów manualnych, Terapia Czaszkowo- Krzyżowa ( w trakcie).
mgr Żaneta Murawska
Pedagog, socjoterapeuta, terapeuta i diagnosta Integracji Sensorycznej, Terapeuta Ręki, Trener Umiejętności Społecznych. Ukończyła również studia podyplomowe z Diagnozy, edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spectrum.
Jej motto: " Kto się nie rozwija, ten się zwija". Zatem rozwój osobisty jest ważnym elementem jej życia terapeutycznego. Dużo energii inwestuje w wiedzę, którą sumiennie wykorzystuje w pracy z dzieckiem. W pracy podąża za dziećmi, jest ich kompanem i drogowskazem rozwoju poprzez zabawę. Dzieci uczą jej dystansu do samej siebie i umiejętności zatrzymania. Jest najlepszym majstrem od emocji, którym w czasie terapii poświęca dużo czasu.
Prywatnie mama Janka.
mgr Patrycja Lisiecka
Z zamiłowania i z zawodu logopeda wczesnej interwencji i neurologopeda z kilkuletnim doświadczeniem w diagnozowaniu i prowadzeniu terapii. Dodatkowo filolog polski i hiszpański, a co za tym idzie miłośniczka wszelkich zagadnień lingwistycznych.
Nieustannie pracuje nad efektowną i funkcjonalną komunikacją dzieci w każdym wieku, starając się zadbać o wszystkie ich potrzeby. Do każdego malucha podchodzi indywidualnie, planuje zajęcia zgodnie z możliwościami i zainteresowaniami dziecka. W swojej pracy stara się wykorzystać wiedzę interdyscyplinarną. Na zajęciach mówi, śpiewa, rysuje, ćwiczy artykulatory i oddech, masuje buzie, wywołuje głoski, rozwija zmysły, prowadzi rozmowy, uczy koncentracji i gestów społecznych oraz wielu innych umiejętności językowych i okołojęzykowych. Doskonale czuje się w terapii manualnej podczas, której wspiera procesy ortodontyczne oraz przygotowuje dzieci do zabiegów korekty wędzideł
Ukończyła szkolenia:
Wzmacnianie stabilizacji żuchwy oraz dysocjacji ruchów artykulatorów ;Anatomia palpacyjna dla logopedów- najważniejsze obszary; Praca manualna na obszarze czaszki i twarzoczaszki w terapii logopedycznej; Odruchy pierwotne z obszaru ustno- twarzowego; Terapia manualna w gabinecie logopedycznym; Autyzm- praca nad zachowaniami; Postawa ciała, a praca języka; Elektro Neuro Mobilizacja Obszaru Twarzowego ENMOT; Japoński Rytuał Masażu Twarzy i Masaż Kobido; Terapia miofunkcjonalna I- kompleksowy program obszaru orofacjalnego; Terapia miofunkcjonalna II- funkcjonalny program przestrzeni orofacjalnej; Logopedia bez tajemnic- psychologia w logopedii.; Terapia ręki; Trening Umiejętności Społecznych; Wykorzystanie oprogramowania MÓWik w terapii osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi; Innowacyjne metody pracy w terapii logopedycznej. Techniki poznawczo- behawioralne, metoda Werbogestów, Self-Reg, Integracja Bilateralna; Trening zdolności poznawczych (w trakcie specjalizacji )
W wolnym czasie stara się zmniejszyć stosik książek 'do przeczytania' oraz cieszy się pięknem przyrody, spędzając czas z dala od miejskiego zgiełku.
mgr Karolina Leśniak
Psycholog
mgr Dagmara Kalczyńska
Logopeda, Pedagog, Neurologopeda, Promotorka Karmienia Piersią
mgr Weronika Michałowska
Logopeda, Pedagog
mgr Weronika Koronkiewicz
Logopeda
mgr Natalia Bujanowska
Fizjoterapeuta
mgr Barbara Żmudzińska
Magister psychologii ukończonej na Uniwersytecie SWPS w Sopocie, czerpiący z nurtu Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach. Trener kontroli złości i trener umiejętności społecznych.
Poszerza swoją wiedzę w oparciu o szkolenia – zaburzenia emocjonalne u dzieci i młodzieży, praca z lękiem, dziecko z autyzmem – sposoby pracy i budowania relacji. Prowadzi konsultacje z rodzicami celem diagnozy oraz wspierania procesu wychowawczego. W swojej pracy przede wszystkim stawia na zbudowanie głębokiej więzi i relacji z dzieckiem, aby mogło czuć się ono w pełni swobodne, ważne i bezpieczne. Od tego miejsca możliwa jest dopiero wspólna praca w pokonywaniu wszelkich trudności rozwojowych i emocjonalnych. Podczas pracy w gabinecie dokłada wszelkich starań, aby dziecko doświadczało własnej sprawczości, miało szansę na wyrażanie swoich emocji oraz czerpało autentyczną radość z zabawy. Wykorzystuje metody dopasowane do indywidualnych potrzeb dziecka, tak aby jak najpełniej przyczyniać się do jego rozwoju poznawczego, emocjonalnego i społecznego. Czerpie z bajek terapeutycznych, pobudza wyobraźnię dziecka, odkrywa świat emocji, używa metafor, zachęca do wyrażania siebie poprzez gry i zabawy, kształtuje umiejętności społeczne. Podczas zajęć otacza dziecko troską, zrozumieniem i akceptacją tak, aby czuło się ważne, dostrzeżone i usłyszane. Podąża za potrzebami dziecka wierząc, że wspólna zabawa, uśmiech i wsparcie są kluczem do pełnego rozwoju.
bottom of page